Pages

Friday 3 April 2015

Pengenalan Apple Store

Assalamualaikum,


Harini 3 April,  saya akan menerangkan Laman Web Apple Store  yang telah diterangkan oleh kawan saya iaitu Muhammad Sharifuddin.

Apple store adalah laman web yang mempunyai maklumat tentang gadjet berjenama apple dengan terperinci. Selain itu, syarikat apple mempunyai 180 buah kedai menjual barangan runcit berjenama apple di amerika syarikat, jepun, united kingdom, kanada dan itali. Apple kini menggaji pekerja  tetap melebihi 200,000 orang dan pekerja sampingan di seluruh dunia. Jualan tahunan apple di seluruh dunia pada tahun 2006 ialah a$$19.3 billion

Perkakasan syarikat yang paling terkenal termasuk barisan komputer peribadi mac dan peranti-peranti perisian, pemain media mudah alih ipod serta iphone yang dikeluarkan pada pertengahan tahun 2007.

 Pada mulanya syarikat ini dikenali sebagai apple computer,inc dan diperbadankan pada 3januari 1977. Manakal pada 9 januari 2007, syarikat ini menggugurkan perkataan 'computer' daripada nama korporatnya agar membayangkan bahawa apple yagn pada suatu ketika terkenal untuk produk-produk komputer kini membekalkan berbagai produk elektronik.

No comments:

Post a Comment